Ochrona danych osobowych
KLAUZULA INFORMACYJNA
do przetwarzania danych osobowych
Na podstawie art. 13 ust. 1 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), zwane dalej RODO, informuję Pana/Panią, że:
1. Administratorem Pana/i Danych jest:
Elbląska Spółdzielnia Mieszkaniowa „Sielanka” z siedzibą w 82 – 300 Elbląg ul. Gwiezdn26/27;
tel. 55 642 50 40, reprezentowana przez Zarząd Spółdzielni.
2. Od 27 sierpnia 2018 r. działa u nas Inspektor Ochrony Danych, z którym można się skontaktować pod adresem e-mail: iod24@esmsielanka.elblag.pl w każdej sprawie dotyczącej danych.
3. Pani/Pana dane będą przetwarzane w celu: Spółdzielnia Mieszkaniowa przetwarza dane osobowe w następujących celach:
I. W przypadku zawierania i realizacji umów dotyczących sprzedaży mieszkań przez Spółdzielnię:
a) realizacja umów i zobowiązań Spółdzielni wynikających z prowadzonej działalności budowlanej – art. 6 ust. 1 lit. b RODO,
b) ustalenie, dochodzenie i obrona roszczeń, co stanowi uzasadniony interes Administratora Danych Osobowych – art. 6 ust. 1 lit. f RODO.
II. W przypadku przetwarzania danych osobowych członków spółdzielni i osób zamieszkujących w lokalach stanowiących zasób mieszkaniowy Spółdzielni:
a) wykonanie celów statutowych Spółdzielni, w tym w szczególności realizacja uprawnień
i obowiązków członków Spółdzielni – art. 6 ust. 1 lit. b RODO,
b) prowadzenie rozliczeń i bieżącego zarządu nieruchomościami wchodzącymi w skład zasobu mieszkaniowego Spółdzielni – art. 6 ust. 1 lit c RODO,
c) ustalenie, dochodzenie i obrona roszczeń, co stanowi uzasadniony interes Administratora danych osobowych – art. 6 ust. 1 lit. f RODO.
d) cele statystyczne i archiwalne, co stanowi uzasadniony interes Administratora danych osobowych – art. 6 ust. 1 lit. f RODO,
e) dane osobowe mogą być przetwarzane również na podstawie zgody osoby, której dane dotyczą – art. 6 ust. 1 lit. a RODO.
4. Podstawą do przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest:
- Ustawa o spółdzielniach mieszkaniowych,
- Ustawa Prawo spółdzielcze,
- Statut Spółdzielni Mieszkaniowej i przyjęte na jego podstawie regulaminy,
- Ustawa o własności lokali oraz ustawa o ochronie praw lokatorów – pomocniczo.
5. Informacja o przekazywaniu danych do innych podmiotów: Przetwarzane dane osobowe, w tym przez osoby upoważnione, możemy przekazać:
- odbiorcom i podmiotom uprawnionym do tego w świetle przepisów powszechnie obowiązującego prawa,
- podmiotom, świadczącym usługi na rzecz Spółdzielni Mieszkaniowej – firmy ochroniarskie, firmy sprzątające i świadczące usługi konserwacyjne, wykonujące roboty remontowe, kancelarie prawne, firmy informatyczne.
6. Okres przechowywania danych:
Dane osobowe są przechowywane przez okres trwania stosunku członkostwa lub zamieszkiwania w lokalu, do momentu upływu terminu przedawnienia roszczeń. Dane są archiwizowane w celach statystycznych.
7. Ma Pani/Pan prawo do:
- dostępu do swoich danych oraz możliwość ich sprostowania,
- usunięcia lub ograniczenia przetwarzania swoich danych,
- wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
- przenoszenia danych,
- cofnięcia wyrażonej zgody na przetwarzanie danych,
- wniesienia skargi do organu nadzorczego.
8. Podane przez Panią/Pana dane są:
- wymogiem ustawowym i umownym, wynikającym z przepisów ustawy Prawo Spółdzielcze (art. 16 §1) oraz ustawy o spółdzielniach mieszkaniowych (art. 3 ust. 1), jak również Statutu Spółdzielni Mieszkaniowej. Brak podania danych uniemożliwia prawidłowe wykonanie praw i obowiązków wynikających z członkostwa oraz wykonanie pozostałych obowiązków Spółdzielni Mieszkaniowej.
9. Pani/Pana dane nie podlegają zautomatyzowanemu systemowi podejmowania decyzji i profilowaniu.
Do pobrania - klauzula
KLAUZULA INFORMACYJNA MONITORING
do przetwarzania danych osobowych
Na podstawie art. 13 ust. 1 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), zwane dalej RODO, informuję Pana/Panią, że:
1. Administratorem Pana/i Danych jest:
Elbląska Spółdzielnia Mieszkaniowa „Sielanka” z siedzibą przy ul. Gwiezdnej 26/27;
82 – 300 Elbląg, tel. 55 642 50 40
2. Od 27 sierpnia 2018 r. działa u nas Inspektor Ochrony Danych, z którym można się skontaktować pod adresem e-mail: iod24@esmsielanka.elblag.pl w każdej sprawie dotyczącej danych.
3. Pani/Pana dane w postaci wizerunku przetwarzane będą w celu zapewnienia bezpieczeństwa osób przebywających na terenie ESM „Sielanka” oraz zabezpieczenia mienia.
4. Podstawą do przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) art. 6 ust 1 pkt f) RODO.
5. Informacja o przekazywaniu danych do innych podmiotów: podane przez Panią/Pana dane osobowe będą udostępniane podmiotom uprawnionym do ich przetwarzania na podstawie przepisów prawa oraz umów.
6. Okres przechowywania danych: Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane przez okres
- w przypadku wystąpienia zdarzeń zagrażających bezpieczeństwu osób lub mienia, lub naruszających prawo zawarte obrazy zarejestrowane na nośnikach mogą być zabezpieczone do 7 dniod daty zdarzenia pod warunkiem złożenia w Spółdzielni stosownego pisemnego zgłoszenia,
- nagrania z systemu monitoringu wizyjnego związane z określonym zdarzeniem są zarchiwizowane na zewnętrznym dysku twardym i przechowywane nie dłużej niż jest to konieczne z perspektywy celowości funkcjonowania systemu, przy uwzględnieniu terminu maksymalnego 90 dni.
- dostępu do swoich danych oraz możliwość ich sprostowania,
- usunięcia lub ograniczenia przetwarzania swoich danych,
- wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
- przenoszenia danych,
- cofnięcia wyrażonej zgody na przetwarzanie danych,
- wniesienia skargi do organu nadzorczego.